Content

 

 

Interfész menedzsment a  tömegközlekedésben

Odense Letbane
esettanulmány

 

interfesz-menedzsment-a-toemegkoezlekedesben-odense-letbane-esettanulmany

Az Odense Letbane (helyiérdekű vasút) egy tervezett közlekedési rendszer Odenseben, Dániában. A projektben a 14.5 vasútvonalat fektetnek le 2020-ig. Több alvállalkozó dolgozik a megvalósításon. A különböző működéseik koordinálásához egy interfész menedzsment eszközt kell használniuk.

Az Easy Projectet választotta az Odense Letbane  a feladat megvalósításához és azoknak a követelményeknek az ellenőrzéséhez, amelyek a szervezet alapkövei.  Ezért fő feladatunk az Odensével  való együttműködés során az alapkövetelmények implementálása és a szoftver konfigurációja. Nagy hangsúlyt fektetünk a kommunikáció támogatására és az együttműködés  minden érintett fél között, áttekinthetőséget biztosítva az interfészeken és állapotokról , amellyel megkönnyítjük a felhasználók munkáját.

Ugyan az interfész menedzsment nem az Easy Project fő fókuszpontja, ez az implementáció  bemutatta, hogy a rendszert erre a célra is fel lehet használni és megfelelően konfigurálni. Ezért hisszük, hogy az Easy Project nagy segítséget nyújt majd a projekt tető alá hozásában.

Interfész menedzsment

Interfész menedzsment

Könnyű vasúti vonal 14,5 km<br />
Odense, Dánia

Könnyű vasúti vonal 14,5 km
Odense, Dánia

Több alvállalkozó menedzselése

Több alvállalkozó menedzselése
 

Easy Project implementáció

Struktúra

Az Odense úgy működik, hogy az egyik fél egy interfészt hoz létre, amely végül is egy másik félnek kiadott feladat. Minden feladatot az Odense képviselői ellenőriznek.

Az Easy Projectben az interfészt feladatok helyettesítik. Úgy találtuk az interfészt a rendszerben a legkönnyebben a feladatokkal lehet megoldani. Minden lényeges információt a feladattal együtt tárolhatunk, a natív és személyre szabott mezőkkel. Természetesen a kapcsolódó kommunikáció a feladatokra érkezett megjegyzésekkel tárolható, és minden fontos fájlt a feladathoz (interfészhez)  csatolunk.

Továbbá nagyon fontos, hogy az ügyfél az egyik interfészt a másik, kapcsolódó interfészhez köthessen.. Az Easy Projectben a „kapcsolódó feladatok” funkció a legjobb megoldás erre. Minden interfész választható és egy másikhoz kapcsolható. Ez gyors navigálást tesz lehetővé.

Mivel minden egyes új interfész új projekt, a struktúra nem a megszokott egy projekt-egyetlen feladat, a hozzáférés és jogosultságok minden interfésznél külön definiálhatók.

Projekt sablonok

A felhasználói élmény javítására egy sablont mentettünk a rendszerbe. Fokozatosan hozzáadtuk a projekttel foglalkozó csoporttagokat, a belső felhasználókat, akik minden interfészben részt vesznek, A sablon struktúrája a lehető legegyszerűbb maradt. Csak egy projekt modul, a feladatok lett aktiválva, és csak egyetlen feladatkövetőt konfiguráltunk, hogy megfeleljen az interfész követelményeinek. Minden új projekt ezen a sablonon alapul.

Felhasználói felület

Az interfész részletei mellett, ahol is a tulajdonságokat és az előrehaladottságot  tároljuk, az interfészek főkönyve  fontos nézet minden felhasználó számára. A főkönyvben minden interfészt a számuk alapján sorolunk be (automatikusan növekszik egy speciális mezőtípus segítségével), ahol is a nevek és más fontos részletek (felelős személyek és felek, dátumok) tűnnek fel. Az Easy Projectben az interfész főkönyvet egy feladatsor lekérdezés reprezentálja (feladatlista) ahol szűröket is alkalmazhatnak és tárolhatnak bármely attribútum alapján.  Eddig a késésben lévő interfészekhez készítettünk egy szűrőt, hogy gyorsabban megtalálhassuk őket. A felhasználók gyorsan a részletekig juthatnak a főkönyvből a feladat nevére kattintva.

Irányítópultok

A legtöbb felhasználó az előbb leírt három részt használja, az interfész részleteit, a főkönyvet és az új interfész létrehozását. Ezért volt fontos, hogy megkönnyítsük az átjárhatóságot ezek között. Ezen aspektus munkaigényesnek bizonyult, mivel az applikáció igen bonyolult még az alapvető állapotában is. Például bejelentkezés után a felhasználó azonnal a személyes irányítópultjára kerül. Mivel nem lehetséges az elérést teljesen megtagadni, ide csak egy üzenőfali értesítést tettünk, ahol egy link van a főkönyv felé (feladatlista) gomb formájában, és további hasznos kapcsolatokat tettünk a felső menübe. A szokásos feladatok és projektek könyvjelzőt viszont eltűntettük.

A belső felhasználók részére jelentéseket készítettünk az interfészek számáról alvállalkozónként,  illetve arról, ki vesz részt a megvalósításban.

A legtöbbet használt projektkezelési eszközök a Odense Letbaneben

Személyre szabott felhasználói irányítópultok
Személyre szabott felhasználói irányítópultok

Teljesen személyre szabott irányítópultok az interfész kezeléséhez.

Projekt sablonok
Projekt sablonok

Előre elkészített projektsablonok jogosultságokkal és elérésekkel a gyors kezdés érdekében.

Beállítható projektstruktúra
Beállítható projektstruktúra

Az interfész menedzsmenthez legmegfelelőbb projektstruktúra.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések

or

nincs hitelkártya vagy telepítés nem szükséges