Content

A 7 legjobb válasz a nagy projektmenedzsment felmérésünkből: Mit változott 2020?

Hogyan változtatta meg 2020 a csapatok munkáját a projektmenedzserek szerint világszerte? A tavalyi év végén a világ különböző helyeiről több, mint száz projektmenedzsert kérdeztünk arról, hogyan változott meg a munkájuk a Covid-dal kapcsolatos események által. Talán Ön is egy volt közülük!

A 7 legjobb válasz a nagy projektmenedzsment felmérésünkből: Mit változott 2020?

 

Még ha nem is, ebben a cikkben valószínűleg olyan kérdésekre talál válaszokat, melyeket Ön is megkérdezett magától tavaly. Olvassa el az általunk válogatott legjobb 7 gondolatot és eredményt!

 

Mire voltunk kíváncsiak?

 

Home office, csapat fegyelem, hirtelen költségvetés változások, redundanciák és toborzás, átállás egy hatékonyabb projektmenedzsment szoftverre, és a gyakran emlegetett „önmotivációs problémák”. Tudjon meg többet arról, hogy milyen kihívásokat, akadályokat, vagy éppen pozitívumokat hozott 2020 a projektmenedzsmentben!

 

“A legjobban az zavart, hogy az ügyfelek nyomást gyakoroltak az árak csökkentése miatt, aminek eredményeként folyamatosan újra kellett értékelnünk a projektek jövedelmezőségét.”

 

Vessen egy pillantást a 7 legérdekesebb – és néha talán igencsak meglepő – eredményekre és válaszokra!

 

 

Egy teljes PDF grafikus jelentés a felmérés eredményeivel

18 kérdés & 100+ résztvevő

 

Töltse le most!

 

 

 

Easy Project 10
 

 

1. 2020 – rosszabb vagy jobb volt?

 

Kezdjük a jó eredményekkel! A tavalyi helyzet ellenére minden harmadik projektmenedzser legalább egy kicsit jobbnak érzékelte 2020-at, mint amilyennek várta. A válaszadók körülbelül negyede gondolja, hogy olyan volt, mint amilyenre számított. Ez azért nem rossz! Viszont, ha teljesen őszinték akarunk lenni, be kell vallanunk, hogy a felmérésben részt vevő menedzserek jelentős része az IT szektorból érkezett, ami általában jobb eredményeket könyvelhetett el, mint például a nehézipar.

 

Az eredmény: Csak a projektmenedzserek 12%-ának volt rosszabb az üzleti éve, mint amire számított.

Az eredmény: Csak a projektmenedzserek 12%-ának volt rosszabb az üzleti éve, mint amire számított.

 

2. Home office kontra produktivitás

 

Őszintén szólva, itt teljesen mást jósoltunk. Sok projektmenedzser félt az otthoni munkavégzésre váltástól. Különösen azok, akik számára ez volt „az első alkalom”. Ezzel szemben azok a cégek, akiknek a csapatai már hozzá voltak szokva az otthoni munkához, a legjobb értékelésekről számoltak be annak hatásáról a produktivitásra. A megkérdezett menedzserek majdnem harmada érzi úgy, hogy a home office-nak semmilyen hatása nincsen.

 

Az eredmény: Jóslataink ellenére, az otthoni munkavégzésre váltás nem volt nagyban negatív hatással a csapatok produktivitására.

Az eredmény: Jóslataink ellenére, az otthoni munkavégzésre váltás nem volt nagyban negatív hatással a csapatok produktivitására.

 

“Nem tudtam megszokni a tényt, hogy nincs személyes rálátásom mindenre, és kizárólag a határidőkre kell bíznom magamat.”

 

 

Milyennek szeretné a 2021-es projektmenedzsmentet? Easy.

Szerezze meg az összes remek eszközt a tökéletes projekt tervezéshez, irányításhoz és ellenőrzéshez egyetlen szoftverben!

 

Fedezze fel az Easy Project-et

 

 

 

Easy Project 10
 

 

3. Milyen volt otthonról vezetni a projekteket?

 

Nos… nem is rossz, és nem is jó. Körülbelül 40% nem élvezte. Több oka is volt az inkább hűvös hozzáállásnak a home office menedzsmenthez, de a legfontosabb a csapatok fegyelmével kapcsolatos problémákról szólt. Mivel nincs jele annak, hogy hamarosan visszatérnénk az irodákba, szembe kell néznünk ezzel a kihívással és magunkévá kell tennünk – ahogy a megkérdezettek 22 százaléka.

 

Az eredmény: A csapatok távolról való vezérlése egy tapasztalt menedzser eszköztárának stabil részévé válik, ezért keményen kell dolgozni az ebből származó problémák kiküszöbölésén. Ezért írtunk nemrég 3 + 1 tényleg működő és bizonyított tanácsot arról, hogyan kell csinálni.

Az eredmény: A csapatok távolról való vezérlése egy tapasztalt menedzser eszköztárának stabil részévé válik, ezért keményen kell dolgozni az ebből származó problémák kiküszöbölésén. Ezért írtunk nemrég 3 + 1 tényleg működő és bizonyított tanácsot arról, hogyan kell csinálni.

 

4. Határidők és pénz

 

Kvíz: Hogyan befolyásolta a korona válság a projektek jövedelmezőségét? A felmérésünkben részt vevő projektmenedzserek harmada azt mondta, hogy egyáltalán nem. Másrészt viszont nem volt olyan cég, ami legalább 50%-os növekedést jelentett volna a projekt profitabilitásról az elmúlt évben.

 

A határidők és a projektek átadásával kapcsolatos problémák „régi gondnak” számítanak, még akkor is, amikor éppen nincs válság. Szerencsére azonban a projektmenedzserek mindössze 8 és fél százaléka számolt be súlyos késésekről.

 

Az eredmény: Nem lehet hatalma minden felett, de a projekt pénzügyi sikere legalább részben tükrözi a jó irányítást és az időben történő teljesítést. A felmérés következő kérdésére adott válasz arra vonatkozik, hogy a projektek a lehető leggördülékenyebben haladjanak az összetett helyzetekben.

Az eredmény: Nem lehet hatalma minden felett, de a projekt pénzügyi sikere legalább részben tükrözi a jó irányítást és az időben történő teljesítést. A felmérés következő kérdésére adott válasz arra vonatkozik, hogy a projektek a lehető leggördülékenyebben haladjanak az összetett helyzetekben.

 

“A home office hirtelen két további projektet hozott, amikről gondoskodni kellett – az egyik 2, a másik 5 éves.”

 

5. Elvesztett projektek

 

Megkérdezni azt, hogy a Covid-válság hozott-e valami jót egy szervezetnek - például új, váratlan üzleti projekteket - provokációnak tűnhet egyesek számára, de vessen egy pillantást az eredményekre: a válaszadók csupán egyharmada állítja, hogy az elmúlt évben nem volt új üzlet.

 

Amikor az üzleti veszteségekről beszélünk, a menedzserek több mint negyven százaléka optimistán válaszolt: "Nem, a válság miatt egyetlen projektet sem vesztettünk el."

 

Az eredmény: A projektek lemondásától való félelem mindenképp indokolt volt, végül azonban kiderült, nagyobb problémát jelent, hogyan menedzseljék a meglévő és az új projekteket is. Minden harmadik cég még egy új projektet is kapott a tervezetthez képest, meglévő vagy új ügyféltől.

Az eredmény: A projektek lemondásától való félelem mindenképp indokolt volt, végül azonban kiderült, nagyobb problémát jelent, hogyan menedzseljék a meglévő és az új projekteket is. Minden harmadik cég még egy új projektet is kapott a tervezetthez képest, meglévő vagy új ügyféltől.

Az eredmény: A projektek lemondásától való félelem mindenképp indokolt volt, végül azonban kiderült, nagyobb problémát jelent, hogyan menedzseljék a meglévő és az új projekteket is. Minden harmadik cég még egy új projektet is kapott a tervezetthez képest, meglévő vagy új ügyféltől.

 

6. A „2020 Legnyüzsgőbb Részlege Díjat” kapja…

 

A HR. Valószínűleg. Válaszadóinknak csak a negyede állítja, hogy az elmúlt kaotikus év egyáltalán nem befolyásolta az emberi erőforrás menedzsmentet. Körülbelül kétharmaduk számolt be fontos változásokról a felvétellel és elbocsátással kapcsolatban, mint amilyen a képzések, az utánpótlás vagy az oktatási támogatás.

 

Hogyan befolyásolta mindez a bónuszokat és fizetéseket? Kicsivel több, mint a menedzserek fele szerint egyáltalán sehogyan sem – „a pénzhelyzet” változatlan maradt.

 

Az eredmény: A HR menedzsereknek nem csak az alkalmazottak felvételével és elbocsátásával volt dolguk. Napirendük fontos részévé vált a munkaterhelés csökkentése/növelése, az átképzések és az oktatás.

Az eredmény: A HR menedzsereknek nem csak az alkalmazottak felvételével és elbocsátásával volt dolguk. Napirendük fontos részévé vált a munkaterhelés csökkentése/növelése, az átképzések és az oktatás.

Az eredmény: A HR menedzsereknek nem csak az alkalmazottak felvételével és elbocsátásával volt dolguk. Napirendük fontos részévé vált a munkaterhelés csökkentése/növelése, az átképzések és az oktatás.

 

“Szemtől-szemben típus vagyok. Az üres postafiókot bámultam, és úgy éreztem, hogy könyvet kellene írnom.”

 

7. Ha kell egy PM eszköz, akkor kell egy PM eszköz

 

Higgye el, ez az év azoknak a cégeknek is nehéz volt, akik projektmenedzsment szoftver fejlesztéssel foglalkoznak. Ezt mi magunk is érzékeltük az ügyfelek új funkciókkal kapcsolatos kéréseivel: már márciusban kiadtuk a Kockázatkezelés eszközt, majd a valaha volt legjobb Gantt funkciónkat, illetve az Emberi erőforrás menedzsment eszköz jelentések frissítését. Mindez az Easy Project új, őszi kiadásához vezetett, amiben további fejlesztések voltak a még gördülékenyebb távmunka segítésére.

 

Továbbá személyes tanácsadást is nyújtottunk számos menedzsernek abban, hogyan reagáljanak a korona helyzetre, hogy fenntartsák a termelékenységük folyamatosságát és a projektjeik jó pénzügyi állapotát. A vállalatok és szervezetek világszerte rengeteg különféle PM szoftvert használnak, ennek ellenére csak 50%-uk maradt meglévő PM eszközeinél, másik felük viszont emellett elkezdett használnivagy teljesen átállt egy új projektmenedzsment szoftverre.

 

Az eredmény: A távmunka és a változások gyors reagálása nem csak a projektmenedzsereket, hanem eszközeiket is letesztelte. Sok eszköz nem mutatkoztak elégségesnek – a válaszadók jelentős része vagy lecserélte vagy kiegészítette ezeket. Ezért érdemes olyan szoftvert használni, ami minden projektmenedzsment eszközt egy helyen tartalmaz.

Az eredmény: A távmunka és a változások gyors reagálása nem csak a projektmenedzsereket, hanem eszközeiket is letesztelte. Sok eszköz nem mutatkoztak elégségesnek – a válaszadók jelentős része vagy lecserélte vagy kiegészítette ezeket. Ezért érdemes olyan szoftvert használni, ami minden projektmenedzsment eszközt egy helyen tartalmaz.

 

Végkövetkeztetés

 

Nagy felmérésünk 18 kérdése több meglepő választ eredményezett. Ha valami olyasmit kellene kihoznunk, mint „a válság fényes oldala”, akkor az a vállalati folyamatok valódi gyengeségeinek feltárása lenne. A nyertesek azok, akik mernek kockáztatni és új dolgokat kipróbálni, amikor nyugodt a helyzet – például olyan vállalatok, amelyek nagyrészt kiszervezték alkalmazottaikat vagy támogatták csapataikat a távmunkában.

 

Az egyik dolog, amit mindenképpen ajánlunk, a megfelelő szoftver kiválasztása a projektmenedzsmenthez. Ennek nagyon pozitív hatása van a csapatok felkészültségére, a munka hatékonyságára és a projektek időben történő átadására.

 

Additional information

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések

vagy

nincs szükség hitelkártyára vagy telepítésre