Minden, amit tudnia kell az Easy Project privát szerverről

A szerveres megoldásokat a saját szerverére szükséges teleítpenie. Ilyenkor egy telepítő csomagot kap a szoftverrel + forráskóddal. A szerveres megoldás 3 hónap ingyenes frissítést is tartalmaz. A frissítéseket az Ügyfélzónában lehet letölteni, ahova rendelés után kap belépést. A további frissítések költséggel járnak.

Kérjen szerver megoldást kötelezettség nélkül

Virtualizáció - VMware, VirtualBox

Ez egy magától értetődő lépés volt rögtön a szerver megoldások bevezetésének elején. Az Easy Project legegyszerűbben az általunk kiadott virtuális gépekkel telepíthető, melyeket előre konfiguráltunk az optimális teljesítmény érdekében. A VMware és VirtualBox kompatibilis gépek külön díjazás nélkül érhetők el, de egy kisebb díj ellenében Hyper-V gépet is rendelkezésre bocsátunk.

Ezen kívül kiadtunk néhány ingyenes VM-es verziót is az Easy Project közösség számára.

Easy Project telepítő

A leggyakrabban használt eszközünk. Ha úgy dönt, hogy az Easy Projectet közvetlenül a szerverére telepíti, ez az eszköz jócskán megkönnyíti a dolgát. Csak egy parancsot kell lefuttatnia, aztán csak kövesse a varázslót. Nem kell kézi telepítéseket, migrációkat, rake task-okat, gem update-eket, stb futtatnia. Az Easy Project telepítője mindent automatikusan megcsinál, minimalizálva a hibalehetőségeket.

Az Easy Project telepítő része a VM-jeinknek, és felhasználható a szokványos frissítésekhez.


Easy szerver követelmények

Az Easy Project igényli bizonyos rendszerek meglétét, ami az integrált technológiák korában teljesen normális. A dependenciák teljesítésének érdekében kialakítottunk egy egyszerű eszközt, ami ellenőrzi a szerveren a fontos komponenseket. A rendszergazdának csak egy egyszerű parancsot kell lefuttatnia, és minden követelmény állapotát megtekintheti. Ez az információ telepítés vagy frissítés előtt fontos a rendszergazda és a mi támogatás csapatunk számára is, akik a lehetséges problémákra így sokkal jobb tájékoztatást tudnak nyújtani.

Kézikönyv és irányelvek

Egy szerver környezet a nevetséges arányok változatos dzsungele. Az összes részlet tökéletes szinkronban tartásához rengeteg tapasztalatra és az új technológiák ismeretének folyamatos frissítésére van szükség. Az alkalmazásainkkal összefüggő legfontosabb konfigurációkhoz és komponensekhez kiadtuk a kézikönyveinket és irányelveinket, melyek a rendszeres szerver karbantartást segítik.

Ezek többek között telepítési kézikönyvek, ruby frissítési segédletek, szerver konfigurációk, hasznos parancsok és gyakori szerverhibák, és még sok más hasznos információ.

A szerveres megoldás határai

Rugalmas támogatás

Bár minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy ügyfeleinknek a lehető legtöbb hasznos információt és eszközöket biztosítsunk a saját telepítésű alkalmazásaikhoz, nem tudjuk közvetlenül irányítani a környezeteiket. Vagyis nem tudunk javításokat végrehajtani közvetlenül a szerveren, és nem tudjuk kinyomozni a szerveren fellépő különböző problémák okát. Ezek hiányában bizonyos esetekben csak találgatni tudunk a támogatás során.

A rendszergazdáink által végzett távoli szerver támogatás fizetett szolgáltatásként érhető el, továbbá a felhős megoldáshoz képest mindig hosszabb megoldási idővel kell számolni – egyszerűen azért, mert megállapodást kell kötni, mielőtt az ügyfelünk elérést adna szerverére. Mindez maga után vonja a következő pontot:

Hozzáférési korlátok és problémák

A legtöbb esetben, amikor egy ügyfelünk szerver támogatást kér, nem tud közvetlen hozzáférést adni a szerverére, hanem távvezérléssel oldja meg az irányítást, olyan alkalmazások segítségével, mint amilyen például a TeamViewer. Bár ez jobb, mint ha egyáltalán nincs hozzáférés, a tapasztalat azt mutatja, hogy távvezérlés esetén jelentősen csökken a rugalmasság és növekszik a megoldási idő a közvetlen (SSH) hozzáféréssel szemben – kapcsolati problémák a vezérelt géppel, laggolás és az irányítás elvesztése, amíg az ügyfél használja a gépet. Az SSH hozzáféréshez képest általában 50%-kal hosszabb megoldási idővel számolhatunk.

Időzítés

A szerver adminisztrátorok iránti kereslet magasabb, mint a kínálat, ez egyszerűen tény. A szerver támogatás sem kivétel ez alól. Ebből az egyszerű indokból fakadóan, a szerver támogatást előre időzíteni kell, így elegendő idő áll rendelkezésre egy-egy probléma teljes megoldására.

Ez különösen igaz akkor, ha az egyetlen hozzáférési lehetőség a távvezérlés, ahol az ügyfél rendszergazdájának is jelen kell lennie. Ha az ügyfél SSH hozzáférést ad nekünk, ez a probléma nem áll fenn – a mi rendszergazdánk a hozzáférés birtokában azonnal el tudja kezdeni a javítást, és nem kell egyeztetnie az ügyfél adminjával.

Hibajelentés ellenőrzése

Nem túlzás azt állítani, hogy minden szerverkörnyezet eltérő. Mivel annyi beállítási lehetőség van, azt gondolhatjuk, hogy lehetetlen két teljesen azonos szervert létrehozni. Gyakran ez az oka annak, hogy miért nem tudunk házon belül szimulálni, reprodukálni egy bizonyos működést, ami az ügyfelünk leírása alapján hiba.

Ha az alkalmazásunk futtatásához szükséges szolgáltatás a mi ajánlásainktól eltérően van konfigurálva, az nem feltétlenül baj, de sok esetben olyan problémákhoz vezet az alkalmazásban, melyeket nehéz visszavezetni az adott konfigurációra.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések