Hogyan tudják a vállalatok a leginkább felkészíteni alkalmazottjaikat a távmunkára a közösségi távolságtartás korában?

4/11/2021
3 minutes

Amikor a COVID-19 vírusból világjárvány lett, sok különböző ágazatban ténykedő vállalat alkalmazottjai millióit küldte haza, hogy otthonról dolgozzanak. A koronavírus nem kürtölte világgá érkezését, így a legtöbb esetben a vállalatoknak kevés ideje volt felkészülni. Jelenleg a vezetők azzal a kihívással néznek szembe, hogy miként irányítsák virtuális csapataikat, hiszen sokan közülük még nem voltak hasonló helyzetben ezelőtt.

Ha Ön jelenleg egy vállalat tulajdonosa vagy ügyvezetője, akkor meg kell értenie a távmunka hatását az alkalmazottjaira. A fokozott nyomás alatt történő munka, a bizonytalanság és a váratlan helyzetbe csöppenés érzése kihívás elé állítja a munkavállalókat, akiknek így szinte lehetetlen ugyanolyan produktívnak maradniuk, mint az irodában dolgozóknak. Így hát Önnek is újra kell kalkulálnia az elvárásait, ezekhez az új normákhoz igazítva vezetői stílusát.

Segítségként elhoztuk a legjobb tippeket arra, hogy miként támogassa a jelenleg otthonról dolgozó alkalmazottjait.

1. Értékelje át elvárásait!

A legtöbb csapat megszokta az általános sablon szerint, szinkronban működő munkát. Egy irodai térben dolgoznak, azonos munkakörülmények között. Ugyanaz a menetrendjük, és ha szükségük van segítségre, pontosításra vagy jóváhagyásra, vezetőik csupán néhány lépésre vannak tőlük.

A távmunka azonban más gondolkodásmódot igényel. A vállalatoknak segíteniük kell alkalmazottjaiknak, hogy a lehető leggyorsabban váltani tudjanak a nem egyidejű, személyre szabott munkára. Menedzserként újra kell gondolnia az elvárásait arra vonatkozóan, hogy mennyi időt igényel a feladatok megoldása, és ki kell egyeznie a nem feleslegesen tökéletes munkával is. Legyen rugalmasabb és koncentráljon az eredményekre! Így a csapattagok megkönnyebbülhetnek, mivel feladataikat anélkül teljesítették, hogy Ön ott lihegett volna a nyakukban.

2. Maradjon kapcsolatban!

Szociometriai kutatások szerint a rövidebb kommunikációs ciklusok kritikusak a morál és az elkötelezettség fenntartásában. Ha tehát még nem fektetett be virtuális kapcsolattartó eszközökbe, akkor itt az ideje, hogy komolyan elgondolkodjon rajta.

Az Easy Projecthez hasonló szoftveres megoldások azonnali üzenetküldő funkcióval rendelkeznek, melyet munkatársai könnyedén beépíthetnek számítógépes és okostelefonos rendszereikbe, és így folyamatos kapcsolatban maradhat velük.

Hatékony munkavégzés otthonról? Easy.

A leghatékonyabb projektmenedzsment eszközök egyetlen szoftverben.

3. Ragaszkodjon a folyamatos tanuláshoz!

A munkavállalók fejlődésének a távmunka közben sem kell leállnia, hiszen a fejlődés értéket teremt, és teret ad a kommunikációnak, melyre most igen nagy szükség van.

A hosszadalmas képzések gyakran nem célravezetők, de a mikrotanulás nagyon hatékony lehet. Megoszthat például mindennap egy rövid, tematikus leckét, mely egy adott eszközt, készséget vagy viselkedést fed le. Fontolja meg egy olyan menedzsment-eszköz bevezetését, amely interaktív irányítópultokkal segíti elő a tanulási tevékenységek nyomon követését. Akár felváltva is eljuttathatja ezeket a rövid képzéseket a csapattagoknak, lehetőve téve számuka, hogy ők is javaslatot tegyenek új témákra.

4. Nyújtson nagyobb támogatást!

Amikor mindenki otthonról dolgozik, az egyéni igények kielégítése gyorsan kimerítheti a vezetők kapacitását. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az érzelmi jelek észlelése sokkal nehezebb személyes kapcsolat nélkül.

A vezetői teher csökkentése érdekében olyan párokba rendezheti csapatát, ahol a csapattársak a peer coaching technikájával segítik elő egymás munkáját. Kérje meg őket, hogy naponta nézzenek rá egymásra és tegyenek jelentést a másik fél lelkiállapotáról. Ezzel a megoldással egy új, kölcsönös támogatási réteget hozhat létre, amely véd az érzelmi elszigeteltségtől.

Eközben az érzelmi jelek keresését átterelheti a nonverbális adatokról és a testbeszédről az olyan indirekt jelekre mint a szöveges üzenetek és az audiovizuális kommunikáció. Az e-mailek hangnemének megváltozásából például idejében felismerheti, ha egy alkalmazottnak további támogatásra van szüksége. A megfelelő jelenléti menedzsment megoldás lehetővé teszi annak a meghatározását is, hogy egy adott munkatárs mikor hagyja ki a virtuális megbeszélést, így Ön elérheti és kezelheti a lehetséges problémát.

5. Kövesse nyomon a stressz-szintek alakulását!

A COVID-19 sok stresszt okozott mind a szervezetek, mind a nekik dolgozó egyének számára. A lezárások, a közösségi távolságtartás szabályai és az otthonmaradási intézkedések megvonták az emberektől a lehetőséget, hogy kapcsolatot teremtsenek egymással és kiengedjék a gőzt. Cégvezetőként így Önre hárul a feladat, hogy a csapat jólétét elsődleges prioritásaként kezelje.

Kövesse nyomon a csapat stressz-szintjét azáltal, hogy meghatározott időközönként kérdéseket tesz fel a tagok lelkiállapotával kapcsolatban. Meglehet, hogy egy alkalmazottat már stresszesnek titulált, azonban érdemes tovább kérdezősködnie, hogy jobban tisztában legyen a dolgokkal.

Az emberek alapvetően társas lények, akik tartozni akarnak valahova. Most pedig mindennél fontosabb, hogy a csapattagok úgy érezzék, megvan a helyük. Azzal, hogy a termelékenységet, a csapatmunkát, a tanulást és a támogatást elősegítő stratégiákat és eszközöket alkalmaz, lehetővé teszi alkalmazottjai számára, hogy továbbra is kellően teljesítsék a munkájukat, hozzájárulva a sikerhez még ezekben a nehéz időkben is.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések