Hogyan építsük ki a bizalmat egy távolról dolgozó PM-csapatban

Date:4/26/2022
Length:7 minutes
Share:
Megkérdeztünk HR-szakembereket és szellemi újítókat, hogy mik a legjobb tippjeik a megbízható munkahely kialakításához. A vállalatok világos célok kitűzésével és a távmunkával kapcsolatos vezetői előítéletek kezelésével javíthatják munkahelyi kultúrájukat.

A bizalom elveszhet a bizonytalanságok miatt. A vezetőknek meg kell határozniuk a távmunkásokkal szembeni elvárásokat, kezdve a bejelentkezés gyakoriságától a virtuális vagy telefonos üzenetek küldéséig. Ezt az útmutatót arra használhatja, hogy a potenciális munkavállalók számára bemutassa vállalata távmunkával kapcsolatos álláspontját. Mindössze a vállalati kézikönyvön kell változtatni.

Ezzel összefüggésben olvashat a projektmenedzsment legjelentősebb trendjeiről, amelyek egy 115 nemzetközi vezető megkérdezésével készült felmérésből származnak. Inspirációt nyerhet saját projektjei irányításához. Íme tehát – ahogy ígértük – néhány javaslat.


Fektessen be alkalmazottai egészségébe

A bizalomteljes munkahelyi környezet kialakításához egyesek türelmet és együttérzést igényelhetnek a távmunka során. Nem szabad elfelejteni, hogy a kereslet megfelelő kielégítéséhez a cégeknek kimagaslóan kell teljesíteniük. Vizsgálja meg a különböző juttatásokat, amelyek megkönnyítik a munkavállalók életét.

A munkáltatóknak tisztában kell lenniük a különféle szabadságokkal és munkahelyi változtatásokkal, hogy egyensúlyt teremtsenek a vállalati és munkavállalói igények között, és hatékonyan tárgyaljanak az új virtuális iroda követelményeiről az agilitás, az adaptív vezetés, valamint az emberek és jólétük iránti empátia tekintetében. Ahhoz, hogy bizalmi kultúrát építsen ki alkalmazottai között, mutassa meg nekik, hogy emberként tekint rájuk, nem csak munkavállalóként.


Átlátható párbeszéd

A hatékony távmunka érdekében a távoli csapatoknak kölcsönös bizalomra van szükségük, amelyet csak rendszeres kapcsolattartással lehet kialakítani. A bizalom kiépítése távoli munkakörnyezetben kommunikációs készségfejlesztést igényel. Néhány kommunikációs taktika, amelyet érdemes alkalmazni: a rendszeres bejelentkezési idő meghatározása vagy a csoportos chatbe való bejegyzések írása, hogy tudassa a többiekkel, mikor lesz újra online. Adja meg azt is, hogyan tervezi értékelni a munkáját.

Tűzzön ki világos célokat, használjon szabványos teljesítménymutatókat, és legyen következetes abban, hogyan ismeri el és jutalmazza az alkalmazottak teljesítményét. A nyílt és rendszeres kommunikáció elengedhetetlen a távmunkakörnyezetben, még akkor is, ha az alkalmazottak már megbíznak egymásban. A Bamboo HR nemrégiben végzett felmérése szerint a COVID-19 óta a távmunkások ritkábban találkoznak közvetlen felettesükkel; azok azonban, akik gyakrabban találkoznak, nagyobb valószínűséggel jutnak előre.


Tegye magát sebezhetővé

Mivel társas lények vagyunk, az emberiesség, és nem a kompetencia erősíti a másokba vetett bizalmunkat. Ha a távoli munkakörnyezetben plusz erőfeszítéseket tesz az emberekkel való kapcsolatteremtés érdekében, azzal elősegítheti a bizalom kiépítését. A bizalom megőrzéséhez el kell tudnunk viselni egymás hibáit és fel kell ismernünk közös emberségünket, miközben magas szintű munkát végzünk.


Mikromenedzselje csapatát

A távoli munkavégzés folyamatos kommunikációt tesz szükségessé a projektekről és a közelgő tevékenységekről. A munkavállalók bizalmatlanok lehetnek a vezetéssel szemben, ha úgy érzik, hogy folyamatosan megfigyelik őket: beleértve azt is, hogy mikor, és hol dolgoznak. A bizalom kialakításához a vállalatoknak három feladatuk van a távmunkakörnyezetben: a munkavállalók függetlenségének elősegítése, az általuk végzett munka számonkérése, és ösztönzésük, hogy minél hatékonyabban koncentráljanak teendőikre.

A munka nyomon követésére és diagramok, jelentések stb. készítésére bármilyen projektmenedzsment-eszközt használhat. Az Easy Projecten található professzionális szolgáltatásokat – mint például a projektmenedzsment bevezetése, a technikai támogatás, a webináriumok és online képzések – mind-mind használhatja.


A távmunkával kapcsolatos vezetői előítéletek kezelése

A távmunkások hajlamosak amiatt aggódni, hogy megfeledkeznek róluk az előléptetéseknél, mivel nem tudnak személyesen találkozni a vállalati vezetőkkel. A legtöbb vezető még akkor is rosszabbra értékelte a teljesítményüket a benti dolgozókénál, amikor a bizonyítékok arra mutattak, hogy a távmunkások gyakran jobb teljesítményt nyújtanak.

Képezze a vezetőket úgy, hogy felismerjék önkéntelen előítéleteiket, és egy biztonságos, alkalmazottak által is megbízhatónak tartott rendszert építsenek ki. Törekedjen a teljesítményértékelés és az előléptetési kritériumok objektivitására, hogy elkerülje a távmunkások hátrányban részesítését. Fontos emellett, hogy elősegítsük a távmunkások és a vezetők közötti személyes vagy kiscsoportos beszélgetéseket az utasításláncon belül és azon kívül is.


Az interperszonális kapcsolatok kialakításának elősegítése

A bizalom akkor épül ki, ha a csapattagok úgy érzik, hogy ide tartoznak. E-mailen és Zoomon történő megbeszélésekkel ez szinte lehetetlen. Az átláthatóságot növeli a vállalat egészére kiterjedő eredmények vagy fontos események kiemelése. A vállalkozások ugyanis nemcsak profitálnak a közösségi érzés kialakulásából, hanem a legjobb alkalmazottakat is meg tudják így tartani!


Az eredmények magukért beszélnek

Ne az alapján ítélje meg alkalmazottai teljesítményét, hogy mennyire aktívak a céges chaten, vagy milyen gyorsan válaszolnak az e-mailekre. Vizsgálja meg a valós teljesítményüket! Ezt a stratégiát alkalmazva az alkalmazottak munkáját az előállított termék, mintsem a külcsíny alapján értékelik. Koncentráljon a feladat elvégzésére, hogy bizalmat építsen a távmunkások és vezetőik között.


Hagyjon időt magának a munkán kívüli szocializálódásra

A hibrid és a távoli környezetben dolgozó csapatok irányítása egyedi kihívásokkal jár. Egyre nagyobb kihívást jelent az átláthatóságon és sebezhetőségen alapuló, stabil kapcsolatok kiépítése a csapattagok között. Célunkul tűztük ki, hogy újraalkossuk azokat az informális és spontán kapcsolódásokat, amelyek korábban a folyosókon és konferenciatermekben jöttek létre. A vezetőknek tudatosabban kell időt és teret biztosítaniuk, és megválasztaniuk a beszédtémákat a csapataik számára. Nagy előnnyel jár, ha csapattársainak nem csupán a beosztását, hanem a személyiségét is (el)ismeri. Egy személyes történet pl. gyorsan összehozhat két embert.


Segíthetünk valamiben?

Az Easy Projectben a legjobb PM-technikák mind megtalálhatóak: WBS, Gantt, Scrum, Kanban stb. Különféle – használatra kész – modulokat talál benne az erőforrásoktól és a pénzügyektől kezdve a HelpDesken és a B2B CRM-en át egészen a DevOps eszközkészletig: minél előbb vesse bele magát!

Minden funkcióval rendelkező szoftver a modern projektmenedzsernek? Easy.

A leghatékonyabb projektmenedzsment eszközök egyetlen szoftverben.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések