hu
Language
  • en
  • cs
  • hu
  • it
  • es
  • fr
  • de
  • ru
Machine translation
  • bg
  • dk
  • nl
  • gr
  • il
  • jp
  • kr
  • no
  • pl
  • tr

Hogyan hozzunk létre ügyfélközpontú projektmenedzsment rendszert?

4/24/2024
9 minutes
Veronika Galíková

A vállalatok még mindig próbálják kitalálni, hogyan kezeljenek rengeteg projektet az ügyfélközpontú stratégiai törekvéseik támogatása érdekében anélkül, hogy szervezeti szűk keresztmetszetet okoznának. A siker érdekében figyelembe kell vennie a projektminőséget, az irányítást és a főprojektet érintő egyéb döntő fontosságú döntéseket, mivel ezek a tényezők nagymértékben befolyásolják a vállalkozás bővülését.

Tartalomjegyzék

Miért fontos az ügyfélközpontú projektmenedzsment?
Az ügyfélközpontúság növeli a megtartást és a bevételt
Hogyan hozzunk létre ügyfélközpontú projektmenedzsmentet?
1. lépés: Hozzon létre értékes élményt az érdekeltek számára
2. lépés: Az ügyfelek bevonása a teljes útjuk során
3. lépés: Visszacsatolási mechanizmus létrehozása
4. lépés: Fejlessze alkalmazottai puha készségeit
5. lépés: Adjon ügyfélközpontú költségszámítást
6. lépés: Hűséges ügyfelek megtartása
Hogyan emeli az Easy Project az ügyfélélményeket és növeli a megtartást?


Miért fontos az ügyfélközpontú projektmenedzsment?

Az olyan projektmenedzsment-eszközök, mint az Easy Project integrálásával növelheti a projektek számát és gyorsabban elégítheti ki az ügyfeleket, mint valaha. Már nem elég, ha ügyfelei születésnapján személyre szabott üzenetet küld. Bárhogyan is kommunikálnak a fogyasztók, akár személyesen, akár e-mailben, online, a közösségi médiában, telefonon vagy máshol, mélyebb, személyre szabottabb élményeket várnak el. De hogyan felelhet meg cége az ügyfelek elvárásainak? Ha ezt gondolja, a válasz egyszerű: szervezzen ügyfélközpontú projektmenedzsmentet.


Az ügyfélközpontúság növeli a megtartást és a bevételt

Napjainkban a vállalkozások minden ágazatban az ügyfélközpontú mentalitást alkalmazzák. Ez a szolgáltatási ágazatban dolgozó egyének számára azt eredményezi, hogy lézerrel összpontosítanak arra, hogy értéket kínáljanak ügyfeleiknek. Mind az erős ügyfélkapcsolatok, mind az egészséges bevételek az ügyfelek elégedettségétől függenek. A mondást, hogy többet kell költeni egy új ügyfél megszerzésére, mint egy meglévő megtartására, már hallotta.

Ma ez igazabb, mint valaha. A Small Business Trends című szaklapban nemrégiben közzétett információk szerint:

  • A meglévő ügyfeleknek történő értékesítés 60-70%-os, az új ügyfeleknek történő értékesítés pedig 5-20%-os sikerrel jár.
  • Egy vállalat az esetek 65%-ában a meglévő ügyfeleitől kapja az üzletet.
  • A vezérigazgatók 32%-a szerint a meglévő ügyfelek megtartása a legfontosabb prioritás.
  • Az átlagos amerikai vállalat évente 15%-át veszíti el fogyasztóinak.

Hogyan változtatja meg az ügyfélközpontú megközelítés a vállalatok számára a játékot? Nézze meg webináriumunkat (angolul) hogy megtudja!


Hogyan hozzunk létre ügyfélközpontú projektmenedzsmentet?

Bár minden szervezet célja a kiváló ügyfélkiszolgálás, számos projektvégrehajtási probléma hirtelen és drámaian szétzilálhat egy szilárd kapcsolatot. Például a rossz kommunikáció, a teljesítési hiányosságok, a tervezett eredményekkel való nem megfelelő összhang és egyéb ügyek arra ösztönözhetik ügyfelét, hogy az Ön riválisaihoz forduljon.

Minden kihívás megoldásához azonban átállhat egy megbízhatóbb projektmenedzsment eszközre, például az Easy Projectre. Az eszköz lehetővé teszi a projekt befejezésének ütemtervét, a problémák közlését és az eredmények előrejelzését. Íme néhány módszer, amellyel ügyfélközpontú projektmenedzsmentet hozhat létre.


1. lépés: Hozzon létre értékes élményt az érdekeltek számára

Minden küzdelemnek értéket kell teremtenie. Manapság az időn, a költségvetésen és a hatókörön kívül számos változó és mozgó elem határozza meg egy projekt sikerét. A kulcsfontosságú érdekeltek leginkább arra kíváncsiak, hogy a projekt hogyan éri el az üzleti célokat. Ezért alapvető fontosságú, hogy megértsük a projekt összes érdekeltjét és azt az értéket, amelyet a projekttől várnak. A projektmenedzser felelőssége, hogy rendszeresen értékelje, jelentse és megvitassa az e célok felé tett előrehaladást. Az Easy Project integrálásával létrehozhatja az érdekeltek felhasználói szerepkörét, és hozzáférést biztosíthat számukra a jelentésekhez. Ennek eredményeképpen az érdekeltek minden projektfrissítéssel kapcsolatban naprakészek maradhatnak, és meggyőződhetnek a csapat előrehaladásáról.


2. lépés: Az ügyfelek bevonása a teljes útjuk során

Az ügyfél elköteleződése az első pillanatban kezdődik, amikor a potenciális fogyasztó kapcsolatba lép vállalkozásával, annak áruival vagy szolgáltatásaival. Ha az ügyfelet a projekt teljes időtartama alatt bevonja a projektbe, az növeli a hatékony projektvégrehajtás valószínűségét. Napjainkban a kommunikáció és az átláthatóság elengedhetetlen az ügyfelek elégedettségéhez.

Már korán vonja be az ügyfeleket, és gondoskodjon arról, hogy mindvégig aktívan részt vegyenek a folyamatban. A telefonon, e-mailben vagy személyesen történő kapcsolatfelvétel közvetlen bevonást eredményezhet. Emellett közvetett módon is tájékoztathatja az ügyfeleket az Easy Project segítségével, amely automatikus e-maileket vagy üzeneteket küld a projekt állapotáról. Végül ismerje fel a fogyasztók által preferált kommunikációs módszereket, és próbáljon meg minél gyakrabban kapcsolatba lépni velük.


3. lépés: Visszacsatolási mechanizmus létrehozása

Az ügyfélközpontú megközelítéshez a projekt valamennyi érdekeltjével való folyamatos elkötelezettség és együttműködés is szükséges. Ezért a szakértők azt javasolják, hogy a projekt korai szakaszában, és ne csak a projekt befejezése után iktassunk be egy visszajelzési folyamatot, hogy kihasználhassuk ezt a részvételt. Tekintettel azonban a helyzet összetettségére, valós idejű visszajelzéseket, észrevételeket és értékeléseket kell adnia minden csapattagnak.

A gördülékenyebb visszajelzési mechanizmus lehetővé teszi a problémák korai felismerését és kijavítását. Megnyugodtál az előrehaladással kapcsolatban? És más ilyen jellegű kérdéseket is gyakran fel kell tennie magának. Úgy mennek a dolgok, ahogyan azt várta? Van-e további kérése az időmmel kapcsolatban? Minden szükséges adat a birtokában van?

Client-centric management schema.

Ügyfélközpontú irányítási séma


4. lépés: Fejlessze alkalmazottai puha készségeit

A projektmenedzserek számára egyre fontosabbá válik a soft készségek - többek között az emberekkel való bánásmód, a hatékony kommunikáció, az aktív hallgatás és a konfliktuskezelés - megtanítása. Emellett a sikeres projektek azt állítják, hogy a kommunikációs készségek fejlesztése a "puha készségek" kritikus összetevője, mivel "a projektmenedzsment nagy részét az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő egyének teszik ki". A "puha készségek" képzésével a lehető legtöbbet hozhatja ki a technikai szaktudásából, hogy fantasztikus vezetővé váljon.


5. lépés: Adjon ügyfélközpontú költségszámítást

A valóságban sok projekt kudarcra van ítélve, amint elindul. Ez a nem megfelelő költségtervezés eredménye. Azzal, hogy a projekt terjedelmére és költségeire vonatkozóan pontos becslést ad, a projektmenedzser segíthet az elvárások azonnali kialakításában. Végül pedig növeli a sikeres projektteljesítés és az elégedett ügyfelek valószínűségét azáltal, hogy már korán bekapcsolódik az értékesítési folyamatba, és a projekttervezést a tudás és a tapasztalat alapján alakítja.


6. lépés: Hűséges ügyfelek megtartása

Minden ügyfélközpontú projektmenedzsmentet alkalmazó projektmenedzser végső célja az elkötelezett ügyfelek megtartása. Ha az ügyfelek hűségesek maradnak Önhöz, akkor az Ön tapasztalatszerzési, ügyfélbevonási és elégedettségi stratégiái sikeresek voltak. Ezen a ponton a szervezetek hajlamosak önelégültekké válni, mivel az új ügyfelek megszerzésére koncentrálnak. Tanulja meg felhasználni a sikereit arra, hogy további projektekhez vagy akár vadonatúj, nagyobb kihívást jelentő projektekhez generáljon vezérfonalakat.


Hogyan emeli az Easy Project az ügyfélélményeket és növeli a megtartást?

Az Easy Project egy hatékony projektmenedzsment eszköz, amely segít a projektek minőségének javításában és az ügyfélmegtartás növelésében. Az eszköz lehetővé teszi, hogy javítsa az ügyfélélményt a teljes útjuk során. Az ügyfélelégedettségi aránya nőni fog, és megtartja ügyfeleit, ha az adatok alátámasztják ezt a tapasztalatot, és így jövedelmezőbb hosszú távú kapcsolatot építhet ki. Még mindig hezitál? Próbálja ki az említett projektmenedzsment eszközt, hogy kialakíthassa saját véleményét.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az ügyfélközpontú megközelítés?
Milyen előnyökkel jár az ügyfélközpontú projektmenedzsment bevezetése?

Kapcsolódó cikkek

4/21/2023
5 minutes read
Hogyan védjen meg egy projektet, amit senki sem akar?

Fedezze fel a kihívásokat, melyek akkor merülnek fel, amikor az érintettek ellenállnak bizonyos típusú projekteknek! Olvasson gyakorlati tanácsokat arról, hogyan védekezzen és győzze meg őket a projekt értékéről! Projektmenedzserként kulcsfontosságú tényező a hatékony kommunikáció.

Olvass tovább
11/1/2022
8 minutes read
Hogyan ellenőrizheti a csapattagok teljesítményét a távmunka korszakában
A projekt előrehaladása a projektmenedzser felelősségének jelentős részét képezi. A fejlődés garantálásának a csapattagok munkájának felügyelete az egyik módja. De hogyan teheti ezt lehetővé a távmunka új korszakában? Melyek az elfogadható, működőképes és kompatibilis eszközök?
Olvass tovább

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések