8 menedzsmentkészség, amellyel sikeres projektmenedzserré válhat

Date:5/24/2022
Length:6 minutes
Share:
A projektmenedzsereknek sok mindennel kell foglalkozniuk egy nap leforgása alatt. A határidők betartása, az üzleti folyamatok gördülékenyebbé tétele és a csapat irányítása csak néhány a megannyi feladatuk közül. A projektmenedzsereknek ugyanis ennél sokkal több mindennel kell megküzdeniük.

Ezért a menedzsereknek rendelkezniük kell bizonyos menedzsmentkészségekkel, hogy hatékonyan bírkózhassanak meg ezekkel a kihívásokkal. Ezen készségek fejlesztése egy hosszadalmas folyamat, amely megannyi tanulási lépcsőből áll. A továbbiakban ezeket a készségeket beszéljük át, és megnézzük, miként fejlesztheti őket a különböző szakaszokban.


Első szakasz: Ötletelés, tervezés és kezelés

Az első szakaszban van néhány alapvetően kifejlesztendő készség, amely segít a feladatok hatékony kezelésében. Fussuk át őket nagyon gyorsan.


1. Ötletelés

Első teendőként egy ötletbörze keretein belül jöjjön fel nagyszerű ötletekkel, hogy legyen miből kiindulni. Ha már van egy projektje, fusson át különféle lehetőségeket, hogy rájöjjön, miként érdemes folytatnia a munkát. Miután kiválasztotta a legoptimálisabb megoldásokat, azokat szem előtt tartva tervezze meg a továbbiakat.


2. Tervezés

Az egyik alapvető készség, amellyel egy projektmenedzsernek rendelkeznie kell, a tervezés. Menedzserként különböző dolgokat kell megterveznie és megszerveznie, például:

  • költségvetés
  • kockázatkezelés
  • projektterjedelem
  • ütemterv
  • időkeret

A menedzsereknek általában rendelkezésére állnak különféle eszközök – mint például az Easy Project, amelyeket igénybe vehetnek, hogy eleget tegyenek fentebb említett kötelezettségeiknek.


3. Kezelés

Miután végrehajtotta a tervet, foglalkoznia kell magával a projekttel. A kezelési készségek biztosítják, hogy minden terv szerint haladjon. Ha rosszul alakulnak a dolgok, akkor ezt figyelembe véve kell kezelnie a feladatait, miután megtette a megfelelő lépéseket.


Második szakasz: Együttműködés

Az együttműködés egy nélkülözhetetlen készség, amely biztosítja a kommunikációs problémák kiküszöbölését. Az a készség is idetartozik, amely lehetővé teszi, hogy erős csapatot állítson össze.


4. Mentorálás

A projektmenedzsereknek rendelkezniük kell azokkal a készségekkel és képességekkel, amelyekkel képezni és irányítani tudják a csapataikat. Meg kell találniuk a csapattagok gyenge pontjait, és együtt kell dolgozniuk velük e problémák felismerésén. Az alkalmazottak önbizalma növekedni fog, aminek köszönhetően hosszú távon a vállalat számára értékes erőforrássá válnak.


5. Bátorítás

A bátorítás és a motiváció olyan, a projektmenedzserek számára elengedhetetlen készségek, amelyekkel fenn tudják tartani a csapat munkamorálját. Úgy kell konstruktív visszajelzéseket adniuk, hogy azzal motiválják a dolgozókat. Emellett, lényeges feladatok kiosztásával is érdemes bátorítaniuk a csapatot.


Harmadik szakasz: Kezelés

Egy erős csapat kiépítése létfontosságú, de ugyanilyen fontos, hogy a menedzserek tudják, hogyan menedzseljék saját magukat. Ennek érdekében a következő készségekkel kell rendelkezniük.


6. Önértékelés

A projektmenedzsereknek – példát mutatva a csapatnak – először saját magukat kell elkezdeniük menedzselni. Ez könnyűnek tűnhet, de elszántságot és kemény munkát igényel. Bármikor hibát követ el, önreflexiót kell tartania.

Az önértékelési készségek magukban foglalják azt is, hogy a célok elérése érdekében képes uralkodni érzelmei felett. Ezek a készségek karrierje során nagy segítségére lesznek.


7. Időmenedzsment

Az idő szűkös erőforrás, és a lehető legjobban kell vele gazdálkodni. A menedzsereknek képesnek kell lenniük arra, hogy kialakítsanak egy csapatstratégiát, és elvégezzék a szükséges teendőket. Az idő hatékony felhasználása érdekében arra kell összpontosítaniuk, hogy az időpazarló szokásokat eltávolítsák szakmai életükből.

Mivel a projektmenedzsment a határidők betartásáról és a munka időben történő átadásáról szól, ez az egyik legjelentősebb készség, amelyet fejlesztenie kell. Az időmenedzsment- és önértékelési készségek segítenek a pozitív jellemvonások kialakításában a szakmai életében is.


Negyedik szakasz: Irányítás

Végül, de nem utolsósorban, projektmenedzseri karrierjében magas pozícióba juthat, itt pedig fejlesztenie kell vezetői készségeit, hogy képes legyen csapata irányítására.


8. Vezetés

A legjobb vezetői képességeit kell majd elővennie, hogy a legnagyobb buktatókon is átlendítse csapatát, megtartsa ügyfeleit, és egyéb szempontokat is figyelembe vegyen.

A legfontosabb, hogy jó vezetőnek kell lennie, aki segíti és irányítja az alatta dolgozókat. Vezetőként ötvöznie kell technikai és együttműködési készségeit, hogy a legjobbá váljon.


Összefoglalva

A projektmenedzsment nagyon stabil és jól fizető szakma. Ha az általunk tárgyalt készségeket képes fejleszteni és csiszolni, gyorsan előrejuthat karrierjében. Segítségükkel könnyedén kezelheti a különféle műveleteket, miközben csapattagjait sem szorítja háttérbe.

A négy szakasz végigjárásával szilárd alapot teremt karrierjének. Ha pedig úgy érzi, hogy túl sok mindent kell egyszerre kezelnie, kihasználhatja a különböző projektmenedzsment-szoftverek előnyeit. Az Easy Project is egy ilyen eszköz: az egész folyamatot leegyszerűsíti. Adjon neki egy esélyt, és hagyja, hogy mindent elintézzen és megtervezzen Ön helyett.

Minden funkcióval rendelkező szoftver a modern projektmenedzsernek? Easy.

A leghatékonyabb projektmenedzsment eszközök egyetlen szoftverben.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések